Prosjektoppgave 2017 – Valg av messestand – 12.12.16

Prosjekteksamen 2017 går ut på å tegne og visualisere en eksiterende messestand. Vi har fått i oppgave å finne minst 3 eksempler på stands, og disse skal sendes til godkjenning. Å finne stands med gode bilder og mål er en prioritet. Vi skal også tegne og målsette 10 objekter.

Etter mye leting på nettet, har jeg funnet noen eksempler. Det har vært utfordrene å finne bra stander med mål, som ikke er funnet av andre/eller tidligere studenter. Jeg er veldigmlrettet mot å få toppkarakter på denne oppgaven, slik at det å finne riktig stand er en viktig forutsetning for å nå det målet.

csadc

Alternativ 1 – South Africa

Dette er det beste alternativet etter min mening. Mange tydlige bilder, med mål og detaljbilder av møbler. Standen har flere elementer, og har en passelig vanskelighetsgrad. Dette er standen jeg har mest lyst til å gjøre. Den er fin å se på, og interessant.

gargarr

agagrggargargragargargrgzbnbabshsthtasthsthhshsth

htshshshthsh

Møbler å modellere:

  1. Skranke/disk
  2. Brosjyrestativ
  3. TV
  4. Stol
  5. Bord
  6. Vitrineskap
  7. Laptop
  8. Krakk
  9. Barstol
  10. Smal/liten skranke/disk

 

Kilde:

http://www.nuevodesign.net/?portfolio=south-africa-pavilion-stand

Alternativ 2 – INBRA

Dette er en pen stand med mange detaljer. Den har også en del utfordringer jeg mener det er mulig å løse, men som krever litt kunnskap og tålmodighet. Ulempen med denne standen er at den ikke har mål. Jeg har tatt kontakt med designeren, men ikke fått svar. Jeg tror uansett jeg kan klare å løse den uten mål, ved å ta utgangspunkt i størrelser på andre ting, og skalere derfra.

hsthsthhtshsthhsthththhtshsththhhhhrrrrtttyyyfgzgfr

Møbler å modellere:

  1. Displaystand
  2. Ølkran
  3. Ølglass
  4. TV
  5. Stol
  6. Bord
  7. Stort displaystand
  8. Brosjyrestativ
  9. Barstol
  10. Smal/liten skranke/disk

Kilde:

https://www.behance.net/gallery/25433425/INBRA-EXHIBITION-DESIGN

Alternativ 3 – UKRplastic

Denne standen er litt mer simpel i designet. Her er det enda et fordel med at den har mål og grid. Problemet med denne er at jeg ikke finner særlig mer enn 8 gjenstander å modellere.

u67u6ucdscscfrge3gcsdcsrgregfvfdsvsvbfdbvdbvvsdvsvtykjt67jgrgsrg

Møbler å modellere:

  1. Skranke/disk
  2. Blomsterpotte – høy
  3. Blomsterporre – lav
  4. TV
  5. Stol
  6. Bord
  7. Barstol
  8. Spotlight

Mulige tilleggsobjekter å modellere:

  1. Displaystand
  2. Pynteobjekter i glasskap

Kilde:

https://www.behance.net/gallery/25543141/Exhibition-stand-design

 

Alternativ 4 – Risen 3

 

Dette er en standen er jeg litt usikker på. Den har flere utfordringer, men ingenting jeg ikke klarer å løse. Den har flere  objekter å modellere, og den har mål. Den er litt simpel i helhetsinntrykket, og litt mørk. En annen utfordring er at den har kyrilisk skrift, og veldig mange bilder på overflatene.

csadceccsceswefwef.pngewfweff.pngsdfewfewfewf.pngffwwefe.pngesfewf

Møbler å modellere:

  1. Sang-monitor
  2. TV-stol
  3. Spillkontroll
  4. TV/PC-skjerm
  5. Piltaster
  6. Bord til TV/spillkonsoll
  7. Stort displaystand
  8. Mikrofonstativ
  9. Høyttaler
  10. «Guitar Hero rig»

Kilde:

https://www.behance.net/gallery/28452053/Buka-2015

Veldig usikker på denne.

Alternativ 5 – Relef.ru

Dette er en stand som byr på flere utfordringer, og vil være en god trening i alt vi har lært. Den er litt enkel helhetlig, men har flere småting som kan kreve sitt å modellere, som for eksempel de hvite stolene som har en buet form. Den har mange referansebilder, og et slags planbilde sett ovenfra. Den har dog ikke mål, og den er russisk med kyrilisk skrift. Jeg syns likevel standen er fin å se på.

 

vrevrevergergregdgergerdvevervvavraeveragergergrgregfergrgergregvwsvwev

Møbler å modellere:

  1. Rundt bord
  2. Storer med avrundinger
  3. Stoler møterøm
  4. Bord møterom
  5. Skranke/disk
  6. Air Hockey bord
  7. Liten sofa
  8. Lite bord til sofa
  9. Hjørneskranke/disk
  10. Objekter på bord
  11. Barstol

Kilde:

https://www.behance.net/gallery/34566139/Exhibition-stand-design

Konklusjon

Jeg har slitt med å finne «den perfekte stand». Jeg har lett på flere titalls nettsider, og bladd gjennom flere hundre forskjellige stands. Jeg har 9 mapper med bilder av potensielle stands, og en samleliste med 35 forskjellige. De aller fleste mangler mål, og selv om de har rikelig med klare og tydelige bilder, så er de veldig enkle i utformingen, og vil antagelig være en C-stand på det beste.

Jeg har sendt flere titalts meldinger og mail til designerene om mål, men un 2-3 stykker har svart på de dårligste standene

Det har også vært vanskelig å finne stands som ingen andre har funnet. De standene jeg har funnet fant jeg på egenhånd, og oppdaget i etterkant at noen andre har valgt de samme. Standene jeg har valgt er de jeg tror jeg har best forutsetning til å løse. Jeg håper veldig på den første.

 

 

 

 

 

Leave a Reply

